Dit probleem heeft te maken dat de email verstuurd word met een 8 bit mime character. De ontvanger accepteert dit niet. Door de onderstaande instelling te veranderen forceer je dat het in een 7 bit mime character wordt verstuurd, waardoor hij wel aankomt bij de andere partij.
- Ga naar de opties van het programma, zie onderstaande afbeelding.
- Klik op “Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik” knop.
- Ga naar het tabblad geavanceerd en druk op de configuratie editor.
- Type “mime” in de zoek box.
- Druk rechtermuisknop op mail.strictly_mime en selecteer omschakelen (De waarde moet true zijn)
- Sluit alle schermen af.
- Herstart Thunderbird en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Hartelijk dank voor de oplossing van het probleem. Ik moest vier e-mails verzenden naar UK, wat niet lukte. Maar nu probleem opgelost.
Met vriendelijke groeten, Cornelis.
Dank je wel.
Ook mijn probleem is hiermee opgelost.
Mvg.
Cor
Kan het geen kwaad dat het “in overtreding met garantievoorwaarden” kan zijn? Ik vind zulke dingen toch een beetje spannend…
In overtreding met de garantievoorwaarden betekent dat je geen garantie hebt dat het product of de dienst werkt zoals bedoeld. Als je een dienst of product op een afwijkende manier gebruikt is dat voor eigen risico, maar als je het op de bedoelde manier gebruikt is dat ook voor eigen risico, dus daarin zit eigenlijk weinig verschil.
Dank je wel i.i.g.!
Super beschreven. Problem solved. Dank!
Hoi Esther,
Bedankt voor je bericht. We doen het graag!
Het heeft mij ook geholpen… Kon geen mail versturen naar info@chocoladebox.nl.
Nu lukt het wel!
Kan ik de instellingen nu zo laten staan of moet ik deze terugzetten?
Vriendelijke groet,
Ben van der Veen
Hallo, als je de instellingen op deze manier wijzigt, doe je dat dan eenmalig, zeg maar voor die mail die je dan wilt versturen? Maakt het niet uit voor alle andere mails die je normaal wel kunt versturen????
Alvast bedankt.
Liesbeth
Beste,
Dank voor de tip; probleem is opgelost.
heeft me geholpen! Super!!
Een alternatief, zonder de instellingen te wijzigen is versturen via je webmail.
Ook ik kwam hier via Google. Bedankt!
Beste Ernst, graag gedaan, met dank aan Jeroen, de auteur van het artikel!
Even een bedankje:).
Had hetzelfde probleem en kwam via zoekopdracht Google hier terecht.
Probleem opgelost!
Super.
Fijn dat het opgelost is Fred!
Heel erg bedankt, kwam er helemaal niet uit waarom ik naar sommige adressen geen mail meer kon versturen en nu lukt het weer!
Beste Marjolein,
Graag gedaan, heb je nog meer computerhulp nodig bel dan met onze helpdesk via 0900 – 6789 000, daar kunnen we je persoonlijk verder helpen mocht dat nodig zijn.
Groet Alfons
Jeroen, bedankt!
Ik heb mijn mail kunnen versturen dankzij dit artikel.
Graag gedaan!
Mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Bergsma